ΣτΕ: Προφορικές οι εξετάσεις στις Αστυνομικές Σχολές για τα άτομα με δυσλεξία

Το Γ΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) αποφάσισε ότι τα αποδεδειγμένα δυσλεκτικά άτομα, μπορούν να δίνουν στις Αστυνομικές Σχολές και στις άλλες Στρατιωτικές Σχολές μόνο προφορικές εξετάσεις και όχι γραπτές, σύμφωνα με τις επιταγές του Συντάγματος.

Κατόπιν αυτού οι σύμβουλοι Επικρατείας ακύρωσαν την αποπομπή σπουδαστή από την Σχολή Αστυφυλάκων ο οποίος εκ γενετής αντιμετωπίζει το πρόβλημα της δυσλεξίας.

Ειδικότερα, σπουδαστής αποπέμφθηκε από την Σχολή Αστυφυλάκων επειδή κατά τις γραπτές πτυχιακές εξετάσεις δεν συγκέντρωσε σε τρία μαθήματα την προβλεπόμενη από τον οργανισμό της Σχολής βάση της βαθμολογίας, που είναι το 10.

Ο σπουδαστής υπέβαλε σχετική ένσταση και προσκόμισε σχετικές γνωματεύσεις γιατρών για το ζήτημα της δυσλεξίας που αντιμετώπιζε.

Παρ’ όλα αυτά, οι ισχυρισμοί του δεν έγιναν δεκτοί, καθώς μέχρι του σημείου εκείνου των σπουδών του δεν είχε δηλώσει το πρόβλημα που αντιμετώπιζε, δεν είχε καταθέσει κάποιες ιατρικές γνωματεύσεις που να πιστοποιούν το πρόβλημα, ούτε το είχε αναφέρει – έστω προφορικά – στην διοίκηση της Σχολής, ενώ αντίθετα συμμετείχε κανονικά καθ’ όλη την διάρκεια των τριών ετών σπουδών στις γραπτές εξετάσεις.

Παράλληλα, απορρίφθηκε η σχετική προσφυγή κατά της αποπομπής του, καθώς στο νομοθετικό πλαίσιο που ρυθμίζει το θέμα της εκπαίδευσης στην Σχολή Αστυφυλάκων, δεν υπάρχει ρητή πρόβλεψη για την αντιμετώπιση των σπουδαστών με μαθησιακές δυσκολίες.

Το ΣτΕ ερμηνεύοντας τις συνταγματικές επιταγές και τη νομοθεσία για τα άτομα που παρουσιάζουν διαταραχή στην κατανόηση και έκφραση του προφορικού και γραπτού λόγου (δυσλεξία), δικαίωσε τον σπουδαστή και ακύρωσε την απόφαση του υπαρχηγού της ΕΛΑΣ για την αποπομπή του από την Σχολή.

Συγκεκριμένα, το ΣτΕ έκρινε ότι«με τις διατάξεις του άρθρου 27 του προεδρικού διατάγματος (Π.Δ.) 60/2006, οι οποίες αποτελούν ειδικότερη εκδήλωση της επιβαλλόμενης από το άρθρο 21 παράγραφος 6 του Συντάγματος υποχρέωσης του νομοθέτη να λαμβάνει κάθε πρόσφορο μέτρο, ώστε να εξασφαλίζεται η δυνατότητα άσκησης από τα άτομα με αναπηρία των ατομικών τους δικαιωμάτων, θεσπίζεται δυνατότητα των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου, των οποίων η επίδοση στα μαθήματα δεν είναι δυνατόν να ελεγχθεί με γραπτές εξετάσεις λόγω ειδικής διαταραχής του λόγου (δυσλεξίας), να εξετάζονται προφορικά, τόσο στις ενδοσχολικές εξετάσεις όσο και στις εξετάσεις, που διεξάγονται σε εθνικό επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στις οποίες υποβάλλονται, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 1 παράγραφος 1 του νόμου 2226/1994, και οι υποψήφιοι για εισαγωγή στη Σχολή Αστυφυλάκων».

Δεδομένου, συνεχίζει το Συμβούλιο της Επικρατείας ότι η ειδική διαταραχή του λόγου (δυσλεξία) δεν αποτελεί, κατά την κείμενη νομοθεσία, κώλυμα για την εισαγωγή υποψηφίων στη Σχολή Αστυφυλάκων, πρέπει – ενόψει της συνταγματικής αρχής της ισότητας, της απορρέουσας από το προαναφερόμενο άρθρο 21 παράγραφος 6 του Συντάγματος κρατικής μέριμνας για την επαγγελματική ένταξη των ατόμων με αναπηρία και της επιβαλλόμενης με το άρθρο 25 παράγραφος 1 εδάφιο β΄ του Συντάγματος υποχρέωσης του κράτους να διευκολύνει την ανεμπόδιστη και αποτελεσματική άσκηση των ατομικών τους δικαιωμάτων, στα οποία συγκαταλέγεται και η κατοχυρούμενη στο άρθρο 5 παράγραφος 1 του Συντάγματος ελευθερία επιλογής και άσκησης επαγγέλματος- να τύχουν ανάλογης εφαρμογής και κατά τη διάρκεια φοίτησης των δόκιμων αστυφυλάκων με ειδική διαταραχή του λόγου (δυσλεξία) στη Σχολή Αστυφυλάκων, οι διατάξεις του άρθρου 27 του Π.Δ. 60/2006, που προβλέπουν την εισαγωγή των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου με ειδική διαταραχή του λόγου (δυσλεξία) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τον ειδικό τρόπο των προφορικών εξετάσεων».

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close